Zajęcia fitness od 1 października 2021 w Studio Sante

Zapisz się już dziś!

W zdrowym ciele, zdrowy duch – nowe zajęcia w Studio Sante. Zacznij trenować razem z nami i zadbaj o swoją kondycję psychiczną i fizyczną. Przyjdź i wybierz zajęcia najlepsze dla Ciebie – poprawiające sylwetkę zajęcia Zdrowy Kręgosłup i Pilates, relaksujący BodyArt, a dla szukających uspokojenia, chwili na zatrzymanie i koncentrację – różne formy Yogi. To tylko niektóre propozycje z oferty naszych zajęć. Sukcesywnie będziemy ją uzupełniać o kolejne formy zajęć ruchowych dla ciała i duszy. Nasi instruktorzy pomogą w doborze najodpowiedniejszego treningu, który spełni Twoje oczekiwania i potrzeby.

Zachęcamy do zdrowego i aktywnego stylu życia!

ZAJĘCIA FITNESS

(Pilates, Zdrowy Kręgosłup, BodyArt, Zumba)

 

SPRAWDŹ GRAFIK/ CENNIK ZAJĘĆ 

 

 

Pilates Mata I

Wejdź do świata Pilatesu i popraw swoją postawę! Wzmocnij mięśnie pleców, które są osłabione m.in. w wyniku siedzącego trybu życia. Zajęcia Pilates Mata I to zajęcia dla początkujących. Odbywają się na macie, gdzie wykonujemy 13 ćwiczeń w kolejności ściśle określonej przez Józefa Pilatesa. Wszystkie ćwiczenia metodą Pilates wykonujemy w rytmie własnego oddechu i ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowego napięcia mięśni “centrum” (m.in. mięśni głębokich pleców, mięśni dna miednicy). Podczas wykonania danego aktu ruchowego liczy się przede wszystkim precyzja wykonania oraz zachowanie prawidłowej postawy ciała, a nie wielkość zastosowanego obciążenia czy ilość powtórzeń.

 

 

Główne zasady ćwiczeń przy wykorzystaniu metody Pilates:

  1. Koncentracja – szczególną uwagę przykładamy do prawidłowego oddychania, prawidłowej pozycji ciała podczas każdego ćwiczenia i zwracamy uwagę na odpowiednie napięcie mięśni „centrum”.
  2. Oddychanie – świadomy, pełny i pogłębiony oddech jest kluczowy podczas wykonywania każdego ćwiczenia. W Pilatesie preferowane jest oddychanie torem dolnożebrowym. Z wdechem – żebra się rozszerzają, dzięki czemu całe płuca wypełniają się powietrzem. Podczas wydechu – całkowicie opróżniamy płuca używając dodatkowo siły mięśni.
  3. Kontrola i precyzja ruchu – liczy się jakość ruchu, a nie ilość wykonanych powtórzeń. Kontrola oznacza np. świadome trzymanie prostych pleców i uaktywnienie „środka” ciała. Precyzja oznacza dokładne wykonanie każdego elementu danego ćwiczenia
  4. Centrum – do mięśni tak zwanego „centrum” zaliczamy mięsień poprzeczny brzucha, mięsień wielodzielny, przeponę oraz mięśnie dna miednicy.

Zdrowy kręgosłup

Odczuwasz ból kręgosłupa, bo za dużo siedzisz? Zdrowy kręgosłup to program ćwiczeń polecany każdemu bez względu na wiek czy poziom aktywności fizycznej, także dla kobiet w ciąży. Jeśli spędzasz dużo czasu w pozycji siedzącej i dokucza Ci ból pleców, szyi lub karku, zajęcia pomogą w zmniejszeniu napięcia mięśniowego na struktury kręgosłupowe. Zdrowy kręgosłup to redukcja bólu i rozluźnienie przeciążonych i przykurczonych grup mięśniowych oraz innych tkanek miękkich. Odpowiednio dobrane ćwiczenia wzmocnią także mięśnie pośladków, brzucha. Dla osób zdrowych, które prowadzą siedzący tryb życia, korzyścią będzie wzmocnienie szkieletu mięśniowego, poprawa sylwetki ciała oraz samopoczucia.

 

 

 

BODYART

Potrzebujesz relaksu, uspokojenia, chwili na zatrzymanie i koncentrację? BODYART łączy w sobie wszystko, co potrzebne jest naszemu ciału i umysłowi.
Zawiera elementy jogi, tai chi, ćwiczeń terapeutycznych czy oddechowych. To trening holistyczny oparty na zasadach Tradycyjnej Medycyny Chińskiej (TMC). Na zajęciach można spodziewać się takich ćwiczeń, jak: child pose (pozycja dziecka), V-pose (pies z głową w dół), deska, pompka i squad, które nawiązują do cyklu Pięciu Przemian (żywiołów). Podstawą każdego ruchu jest początkowa pozycja ustawienia stóp. Ćwiczymy boso, żeby odpowiednio je aktywować i być w kontakcie z ciałem.

BODYART to również trening na powięziach, który łącząc koncepcję YIN&YANG buduje harmonię potrzebną jednostce ludzkiej i ułatwia przepływ energii.

BODYART to trening dla każdego, bez względu na wiek czy możliwości ciała. Każdy pracuje na zajęciach w swoim tempie, na swoim poziomie. Jeśli chcesz – przyspieszasz, jeśli potrzebujesz – zwalniasz.

Jesteś tylko Ty i Twój oddech!

ZUMBA

Prowadzisz raczej siedzący tryb życia, brakuje Ci ruchu, a może pracujesz w stresujących warunkach? Przyjdź na nowe zajęcia Zumby w Studio Sante i zapomnij o stresie! Głównym celem zajęć jest modelowanie sylwetki i wzmocnienie mięśni brzucha i grzbietu, a także rozciągnięcie wszystkich partii mięśniowych. Zajęcia składają się z dwóch modułów. Moduł wzmacniający to aerobowe ćwiczenia, które mają na celu przyspieszenie metabolizmu i w konsekwencji spalenie tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia aerobowe łączymy z klasycznymi ćwiczeniami wzmacniającymi mięśnie brzucha (brzuszki w leżeniu na macie w różnych kombinacjach, skręty deski, wysokie podpory). Ważnym elementem zajęć są ćwiczenia mięśni pleców, które są bardzo reaktywne w związku ze stresem życia codziennego i obciążone siedzącym trybem życia. W czasie drugiego modułu wyciszamy organizm po intensywnych ćwiczeniach mięśni brzucha, skupiając się na rozciągnięciu i rozluźnieniu wszystkich partii mięśniowych.

Regularne ćwiczenia w stylu Zumby pozwolą Ci poprawić ruchomość stawów, wzmocnić mięśnie i pozbyć się nagromadzonych w ciele napięć.

 

 

 

YOGA 

(Yoga Vinyasa)

 

SPRAWDŹ GRAFIK/ CENNIK ZAJĘĆ 

 

Yoga Vinyasa

Zwiększ świadomość swojego ciała dzięki zajęciom Yoga Vinyasa. To dynamiczna forma jogi składająca się z płynnych sekwencji ruchów, połączonych z oddechem. Podczas zajęć wzmacniamy, rozciągamy i zwiększamy świadomość ciała. Zaczynamy od rozgrzewki, na której uczymy się prawidłowo wykonywać pozycje (asany), które będziemy wykorzystywać w dynamicznej sekwencji. Zaczynamy od prostych asan i stopniowo przechodzimy do bardziej zaawansowanych pozycji. Sesje kończymy głębokim relaksem, wykorzystując techniki relaksacyjne i oddechowe.