Studio Sante Uzdrowisko Miejskie Jagiellońska 55A, 03-301 Warszawa +48605130152 Monday 12–11:30PM, Tuesday 10AM–10PM, Wednesday 10AM–10PM, Thursday 10AM–10PM, Friday 10AM–1AM, Saturday 9AM–1AM, Sunday 9AM–12AM,
Studio Sante > OFERTA > Sauna fińska

Sauna fińska- Seanse saunowe

Sauna Fińska1
Sauna fińska
(2.9/5 z 14 ocen)

Przygaszone światła, zapach drewna, złoty blask, relaksująca muzyka… Saunowanie w saunie fińskiej przywraca witalność i siły życiowe. Zapewnia głęboki relaks i odprężenie. Oczyszcza organizm z toksyn i produktów przemiany materii. Przyśpiesza metabolizm, wspomagając odchudzanie i pomaga redukować cellulit. Podczas półgodzinnego seansu można stracić ok. 400 kcal – to tyle, ile podczas biegu na ok. 3 km. Zmniejsza bolesność i napięcie mięśni. Regularne saunowanie reguluje ciśnienie krwi, poprawia krążenie i zwiększa wydolność organizmu. Zmniejsza zmęczenie i znużenie. Pomaga odreagować stres i przenosi w świat relaksu, z dala od trosk. Sprawia, że doskonale śpimy, a rano budzimy się wypoczęci i pełni energii! Hartuje, przez co lepiej radzimy sobie z chorobami. Sauna fińska to energia dla ciała i odprężenie dla umysłu! Ta najgorętsza z saun oddziałuje na organizm przez bardzo suche i gorące powietrze. Dodatkowych wrażeń dostarcza krótkotrwały kontrolowany wzrost wilgotności powietrza po polaniu kamieni na piecu wodą i rytuały z olejkami eterycznymi, prowadzone przez profesjonalnego saunamistrza.


SAUNA FIŃSKA

Sauna fińska łączy zalety regeneracji i detoksykacji organizmu. Jej zaletą jest błyskawiczne oddziaływanie na organizm poprzez połączenie bardzo suchego i gorącego powietrza z okresowym, krótkotrwałym wzrostem wilgotności nawet do 40% wskutek polania kamieni wodą. Wysoka temperatura ok. 90°C poprawia krążenie krwi. Dzięki temu tkanki zostają lepiej natlenione, odżywione i oczyszczone z produktów przemiany materii, toksyn i metali ciężkich. Podczas jednego seansu w saunie fińskiej organizm wydala tyle toksyn, ile nagromadził w ciągu tygodnia! Skuteczna detoksykacja w saunie fińskiej wspomaga odchudzanie i likwidację cellulitu, co często jest zablokowane przez zatrucie organizmu. Dzięki seansom w saunie fińskiej metabolizm przyśpiesza i to aż o 40%! Seans w saunie fińskiej to wysiłek dla organizmu, który pozwala spalać zbędne kalorie! Podczas półgodzinnego seansu można stracić ok. 400 kcal, czyli tyle, ile podczas biegu na ok. 3 km. Saunowanie pomaga w walce z cellulitem. Wysoka temperatura pobudza krążenie krwi i limfy w organizmie oraz usuwa wodę z przestrzeni między tkankami tłuszczowymi, czyli likwiduje dwie najważniejsze przyczyny cellulitu. Działanie sauny można porównać do energicznego masażu, który powoduje również wygładzenie tkanki podskórnej. Sauna fińska to dobra metoda na to, by z cellulitem pożegnać się na zawsze!

Likwidacja stresu i głęboka regeneracja

Sauna fińska to jeden z najskuteczniejszych i najprzyjemniejszych sposobów na redukcję stresu i jego skutków. Podczas seansu panuje cisza i kameralna atmosfera, dzięki czemu łatwiej wyciszyć umysł i oderwać się od codziennych kłopotów. Przysłowie mówi: „Wchodząc do sauny, zamknij drzwi do całego świata”. Finowie mawiają także: „Gniew i nienawiść spalają się w saunie”. Przegrzanie organizmu odpręża i relaksuje – przyjemne ciepło otula całe ciało, wraz z potem spływają z nas negatywne emocje, mięśnie rozluźniają się. W saunie fińskiej mamy do czynienia z ujemną jonizację powietrza, co polepsza nastrój, redukuje smutek, zmniejsza objawy napięcia. Podczas seansu wydziela się serotonina – hormon szczęścia. Ciepło sprawia, że całe ciało rozluźnia się – ustępują napięcia mięśni i zmniejszają się bóle stawów. Z sauny fińskiej najlepiej korzystać wieczorem – nie ma nic wspanialszego niż zdrowy, mocny sen po saunowaniu! A rano wstaniemy rześcy, pełni energii, wypoczęci i szczęśliwi. Nasza witalność wzrasta, ponieważ poziom energetyczny sauny fińskiej w Studio Sante wynosi aż 7500 Bv (jednostek Bovisa). Saunowanie zmniejsza zmęczenie i znużenie. Niweluje skutki stresu i poprawia odporność na stres. Przeciwdziała nerwowości, niepokojowi, zmęczeniu psychicznemu. Regularne saunowanie reguluje ciśnienie krwi, przez co również poprawia się nasze samopoczucie.

Pobyt w saunie ma także duchowy wymiar. Przygaszone światła, zapach drewna, złoty blask, relaksująca muzyka oraz, co jakiś czas, chmura pary, którą Finowie nazywają „duchem sauny”, pozwalają na osiągnięcie głębokiej harmonii. Sauna to miejsce, w którym nikt się nie śpieszy, i w którym nie ma potrzeby prowadzić rozmów – radosne uczucie intensywnego ciepła przenika umysł i ciało. Seans w saunie fińskiej daje głęboki spokój, energię i poczucie szczęścia.

 

Zahartowane ciało i większa odporność

Sauna fińska jest znakomitym sposobem na hartowanie. Po fazie nagrzewania konieczne jest umiejętne schłodzenie ciała – ma ono zbawienny wpływ na organizm. Bez fazy schłodzenia pobyt w saunie nie przyniesie oczekiwanych korzyści. Podczas nagrzewania rozszerzają się naczynia krwionośne, dzięki schładzaniu następuje na początku zwężenie naczyń krwionośnych, a potem ich przekrwienie. To właśnie schładzanie jest kluczowym czynnikiem profilaktycznym i prozdrowotnym sauny. Dzięki niemu następuje przerwanie utraty ciepła z organizmu, zmniejsza się częstotliwość skurczów serca, krew zostaje mocno wysycona tlenem, dzięki czemu cały organizm zostaje głęboko natleniony, poprawia się wydolność i sprawność układu oddechowego. Ochłodzenie ciała odświeża i pobudza. Naprzemienne zmiany temperatury z wysokiej na (stopniowo) wyższą oraz wilgotności są znakomitym sposobem na naturalne budowanie odporności i hartowanie ciała. Trening w saunie uodparnia na zmiany pogody, wzmacnia system immunologiczny i zabezpiecza przed chorobami dróg oddechowych. Badania naukowe wykazały, że osoby korzystający z sauny 10-krotnie rzadziej chorują na grypę, przeziębienia i choroby górnych dróg oddechowych.

Uwaga: niewystarczające schłodzenie może spowodować przeziębienie na skutek utrzymującego się rozszerzenia naczyń krwionośnych i utrzymywania się pocenia.

Rytuały saunowe

W saunie fińskiej w sobotę i niedzielę o godz. 17:00, 18:00, 19:00, 20:00, 21:00 odbywają się rytuały saunowe. To niezwykle energetyzujące ceremonie prowadzone przez saunamistrza przy dynamicznej muzyce. Saunamistrz umiejętnie polewa kamienie wodą z dodatkiem naturalnych olejków eterycznych, a ciepłe powietrze rozprowadza specjalną techniką przy użyciu ręczników, wachlarzy lub innych akcesoriów. Przyjemne, różnorodne uderzenia gorącego powietrza powodują intensywne ogrzanie ciała i pocenie. Olejki eteryczne redukują stres, działają odprężająco, poprawiają nastrój, inhalują układ oddechowy. Dzięki rytuałom radość i korzyści z pobytu w saunie są jeszcze większe! Po ceremonii saunowej poczujesz się doładowany pozytywną energią!


Info w pigułce

  • temperatura: ok. 90°C
  • wilgotność: ok. 10%
  • po polaniu kamieni wodą – do 40%
  • poziom biowitalności: 7500 Bv
  • poziom biowitalności basenów schładzających
    – wewnętrzny basen schładzający – 7400 Bv
    – zewnętrzny basen schładzający – 7300 Bv

 

 

Porady dotyczące korzystania z sauny fińskiej

  • pobyt w saunarium rozpocznij od seansu w saunie fińskiej
  • przed wejściem do sauny wytrzyj ciało do sucha
  • w pierwszym cyklu wybierz najniższą ławkę (temp. ok. 80°C), stopniowo przemieszczaj się do góry, aby uniknąć szoku termicznego.
  • na zakończenie usiądź lub połóż się na najwyższej ławce (temp. ok. 100°C)
  • ze względów higienicznych podłóż ręcznik pod każdą część ciała, będącą w kontakcie z drewnem
  • kontroluj czas, aby nie przebywać w saunie dłużej niż 15 minut
  • jeśli leżałeś, przed wyjściem z sauny powoli usiądź, odczekaj 1-2 minuty i dopiero powoli wstań
  • w celu zwiększenia wilgotności powietrza w saunie należy zgłosić się do ratownika lub saunomistrza
  • po seansie nie zapomnij o schłodzeniu ciała:
    • spłucz ciało pod prysznicem najpierw letnią, potem chłodną wodą
    • schładzanie zacznij od stóp, stopniowo przesuwając się w górę ciała, na końcu schładzaj kark i ewentualnie głowę; nie polewaj zimna wodą rozgrzanej głowy
    • zanurz się w wewnętrznym lub zewnętrznym basenie schładzającego lub skorzystaj z „Prysznica wrażeń”, aby ponownie i dokładnie schłodzić ciało

 

Strefa schładzania – dowiedz się więcej

  • po fazie schładzania koniecznie odpocznij. Odpoczynek po pobycie w saunie powinien trwać przynajmniej tyle, ile trwało saunowanie
  • pij wodę strukturyzowaną – jest dostępna bez ograniczeń!

 

Przeciwwskazania do korzystania z sauny fińskiej

 

  • infekcje, antybiotykoterapia, stany gorączkowe
  • nadciśnienie i kłopoty z krążeniem krwi
  • niedokrwistość
  • skłonność do krwawień
  • cukrzyca
  • choroby nowotworowe
  • grzybice skóry, choroby skóry ze zmianami ropnymi i owrzodzeniami
  • poważne choroby nerek, wątroby, płuc
  • ostre stany astmatyczne i reumatyczne
  • padaczka
  • stany psychotyczne
  • żylaki
  • jaskra
  • zaburzenia wydzielania wewnętrznego (np. nadczynność tarczycy, niewydolność kory nadnerczy),
  • nosicielstwo chorób zakaźnych,

Nadmiernego przegrzania powinny unikać kobiety w ciąży i w trakcie menstruacji.
Studio Sante jest Członkiem Wspierającym PTS

logo_pts_4604x3812-1